Reflectie
thermometer eiken: in nask hebben we een blanke therommeter geeikt. hiervoor hebben we de kookpunt en de smeltpunt bekeken. en als we dat hebben ingevult moet je de grades door 10 delen.
waterzuiver: in de les hebben we geleerd hoe je slootwater moet zuiveren, dat doe je door een soort van grond na te maken ( om een paar glazen te zuiveren). in de volgorde: grotestenen, kleine stenen, houtskool, zand en een soort textiel. dit doe je om virussen en de grot delen eruit te halen. maar nu zit er nog een vies kleurtje in dat haal je weg door noorit op een koffie filter te zetten en het water te laten druppen, als vlogt kook je het water om alle bacterien dood te maken. en nu heb je schoon water.
12 buizen proef: in deze opdracht hebben we 12 buizen met verschillende stoffen, door de stofeigenschappen moesten we bij elk buisje opschrijfen wat voor stof het was.
dichtheid: in deze project moesten we de dichtheid berekenen van een aantal spullen, dat doe je door de massa te weten (aantal gram weten met behulp van een evenwichts weegschaal) en de volume (in water stoppen het hoeveelheid mm omhoog is 1 cm3). nu je dat weet ga je het door elkaar delen, en zo krijg je de dichtheid. en als je de volume wil weten moet je de dicheid delen met de massa en als je de massa wil weten moet je de dichtheid keer massa berekenen.